اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

چرا باید به این مجموعه احترام گذاشت؟

پرسپولیس و تراکتورسازی یک روز خوب فوتبالی را در هفته بیستم لیگ برتر ثبت کردند. بازی دیدنی دو تیم صدرنشین، می‌توانست جذاب‌تر نیز باشد اگر شاهکار مدیریتی اخیر در باشگاه تراکتورسازی رخ نداده بود و اگر تراکتورسازی سه بازیکن سه کارته‌اش را در اختیار داشت.


به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازی در غیاب مهدی کیانی که نقش کلیدی و مهمی در ترکیب این تیم دارد، به مشکل اساسی در مقابله با بازیکنان خوش‌تکنیک خط میانی پرسپولیس برخورد کرد. نبود کیانی و جانشین شایسته‌ای برای او، مهمترین معضل امیر قلعه‌نویی برای مقابله با پرسپولیس برانکو بود. سایر بازیکنان خط میانی تراکتور در اغلب دقایق بازی مقهور بازی هماهنگ و تک‌ضرب بازیکنان میانی پرسپولیس بودند، به طوری که کرار جاسم خلاق و خوش‌تکنیک نیز نتوانست کاری از پیش ببرد.

  
بازی تک‌ضرب همراه با پاس‌های سالم و دقیق، ویژگی اصلی بازی پرسپولیس در برابر تراکتورسازی بود. ضمن اینکه حرکات بدون توپ در عمق دفاع تراکتورسازی از سوی وحید امیری و‌ مهدی طارمی، مدافعان تراکتور را به دردسرهای زیادی انداخت. سورپرایز ویژه برانکو گماشتن رامین رضاییان در خط میانی و سپردن پست دفاع چپ به فرشاد احمدزاده بود. سروش رفیعی با هنرنمایی خود نشان داد که با انجام بازی‌های بیشتر در ترکیب پرسپولیس، به هماهنگی بیشتری با سایر بازیکنان رسیده است و نقش مهمی در برد پرسپولیس داشت.


اگر پرسپولیس بتواند روند کنونی‌اش را تا پایان لیگ ادامه دهد باید منتظر ثبت رکوردی جدید در امتیاز تیم قهرمان لیگ بود. از طرفی دریافت تنها پنج گل در بیست بازی نیز از رکوردهای خارق‌العاده‌ای خواهد بود که تا سال‌ها از آن یاد خواهد شد.

پرسپولیس از نظر سبک بازی، هماهنگی بین بازیکنانش، روح حاکم بر جو تیم، نظم عالی در بین بازیکنان و آگاهی آنان نسبت به وظایف خود توانست نمایش خوب و شایسته ای را ارائه کند. انگیزه‌ی مربیان و بازیکنان این تیم به حدی است که حتی صحبت‌های کی روش مبنی بر عدم دعوت از ملی‌پوشان پرسپولیس آن هم در شب بازی حساس مقابل تراکتور، نمی‌تواند ذره‌ای بر عملکرد آنها تاثیر بگذارد. این انگیزه کسب عنوان قهرمانی که بر تیم حاکم شده، از مهمترین علل موفقیت این تیم بوده است.


پرسپولیسی که دیروز چنین منسجم و بی‌اشتباه موفق شد تراکتورسازی را شکست دهد، حاصل دو سال تلاش برانکو و مدیریتی است که در رأس این باشگاه با جدیت مشغول انجام وظایف خود بوده‌اند. برانکو برای رساندن تیمش به موقعیت کنونی تلاش بسیاری کرده و با دقت وریزبینی روز به روز از اشتباهات تیمش کاسته است. آن پرسپولیس پراشتباه فصل پیش کجا و این پرسپولیس یک دست و کم‌اشتباه کجا!


برانکو با تغییر سبک تمرینات پرسپولیس و به وجود آوردن شرایطی برای افزایش ساعات تمرین و زمان‌هایی که بازیکن در اختیار باشگاه است و با به‌کار گیری یک بدنسازی اصولی، آمادگی بدنی و ذهنی بازیکنانش را از سطح لیگ برتر بالاتر برده است. او با تعریف مشخص وظایف هر بازیکن و تلقین این وظایف به آنها از طریق تمرینات تاکتیکی مستمر، تیمی منظم ساخته که در اکثر دقایق یک مسابقه، بازی‌اش را به حریف تحمیل می‌کند.  با این شرایط جفاست اگر زحمت برانکو و شاگردانش را با ادعاهای واهی و اثبات‌نشده، نادیده گرفت. بهتر است برای فوتبال خوب و برای مجموعه‌ای که کارش را درست و خوب انجام داده، ایستاد و دست زد تا دیگر تیم‌ها نیز به صرافت ارتقای سطح فنی خود بیفتند که نتیجه آن در نهایت، ارتقای سطح فوتبال ملی است.


حجت شفیعی

http://www.varzesh3.com/news/1393637/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.