اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

موج نوی فوتبال آلمان: بچه مربی‌ها روی نیمکت

وقتی کلوپ 38 ساله در ابتدای فصل 2008 هدایت دورتموند را برعهده گرفت، هنوز اطمینانی به مربیان جوان وجود نداشت اما بعد از 9 سال، این فصل بوندس لیگا با 5 مربی زیر 40 سال آغاز می شود.

 

به گزارش "ورزش سه"، همزمان با آغاز پوست اندازی فوتبال آلمان در ابتدای دهه قبل و پرورش استعدادهای جدید که به نتایج درخشان ژرمن ها در تورنمنت های بزرگ منجر شد،

  

  

کار پرورش نسل تازه ای از مربیان فوتبال هم در این کشور شروع شد و نتایج خوبی که یورگن کلوپ و پس از او، توماس توخل در رقابت های بوندس لیگا گرفتند، راه را برای مربیان جوان دیگر باز کرد؛ به طوری که حالا در آستانه فصل جدید بوندس لیگا، تقریبا یک سوم تیم های حاضر در این رقابت ها، مربیانی زیر 40 سال دارند:

 

یولیان ناگلزمان؛ 29 ساله- هوفنهایم


ناگلزمان تنها 28 سال داشت که به عنوان جانشین هوب استیونس در تیم هوفنهایم معرفی شد. البته او قرار بود در ابتدای فصل 17-2016 هدایت این تیم را برعهده بگیرد اما بیماری استیونس باعث شد تا او چند ماه زودتر روی نیمکت تیم بحران زده هوفنهایم بنشیند. 

 

 در حالی که بسیاری تردید زیادی در مورد این انتخاب داشتند اما نتایج هوفنهایم  با ناگلزمان خیره کننده بود. او توانست این تیم را در بوندس لیگا حفظ کند و در فصل اخیر، به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل شدند. هرچند با بدشانسی در هفته های پایانی، رتبه سوم را به بروسیا دورتموند واگذار کردند اما رسیدن به لیگ قهرمانان برای تیمی که یک فصل قبل در آستانه سقوط به بوندس لیگای 2 بود، دستاورد خیره کننده ای است؛ موفقیتی که بخش مهمی از آن حاصل تفکرات یولیان ناگلزمان است.

 

دومنیکو تدسکو؛ 31 ساله- شالکه

 

جوان ترین نام بعد از ناگلزمان 29 ساله، تدسکو سرمربی جدید و ایتالیایی شالکه است که تنها 31 سال سن داشته و قصد دارد بعد از سالها دوباره آبی های اشرافی را تبدیل به یکی از قدرت های بوندس‌لیگا کند.

 

شالکه فصل قبل را نیز در رتبه نازل دهم به پایان رساند و بی شک هواداران این تیم از تدسکو می خواهند که آبی ها را به روزهای شیرین گذشته بازگرداند.

 

  

تنها چند ماه پیش، تدسکو هدایت تیم رده آخری ارزگبیرگ در بوندسلیگای دو را بر عهده گرفت اما موفق شد با کسب 13 امتیاز از 5 بازی آخر، به شکل معجزه واری ارزگبیرگ را از سقوط نجات داده تا در نهایت این تیم فصل را در رتبه چهاردهم به پایان برسد.

 

این نتایج درخشان و پیش از آن سابقه خوب در تیم های رده های پایین تر باعث شد تا سران شالکه به تدسکو اعتماد کرده و وی را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کنند.

 

هانِس ولف؛ 36 ساله- اشتوتگارت

 

یک سال پیش و در جریان یکی از تلخ ترین مقاطع تاریخ باشگاه اشتوتگارت، هانس ولف 36 ساله هدایت این تیم را بر عهده گرفت و اگرچه او شروع خوبی را در این تیم تجربه نکرد، اما در نهایت موفق شد با ارائه عملکردی فوق العاده دوباره این تیم را به سطح اول فوتبال بازگردانده و راهی بوندس‌لیگا کند.

 

  

اشتوتگارت موفق شد با اقتدار و با قهرمانی در دسته دوم آلمان دوباره به بوندس‌لیگا بازگردد و هواداران سرخپوشان این موفقیت را بیش از هر کسی مدیون نبوغ مربیگری هانس ولف هستند.

 

هانس ولف چند سال و در رده های مختلف هدایت تیم های پایه دورتموند را بر عهده داشت و امسال امیدوار است اشتوتگارت، این تیم ریشه دار آلمانی را در مواجهه با بزرگان آلمان به خوبی آماده کند.

 

الکساندر نوری؛ 37 ساله- وردربرمن


برخلاف دوران حرفه ای اش به عنوان یک بازیکن که نتوانست هرگز در بالاترین سطح فوتبال آلمان بدرخشد، الکساندر نوری مربی خیلی زود به چهره ای موفق در فوتبال این کشور تبدیل شد. نوری که از تیم کوچک اولدن بورگ به تیم زیر 23 سال وردربرمن رسید، تصور نمی کرد که خیلی زود روی نیمکت تیم اول این باشگاه بنشیند اما نتایج ضعیف ویکتور اسکریپنیک در ابتدای فصل اخیر، راهی را برای نوری هموار کرد.

 

این مربی ایرانی الاصل تیم بحران زده برمن را کاملا متحول کرد و آنها را تا یک قدمی لیگ اروپا رساند، هرچند یکی دو لغزش در هفته های پایانی باعث شد تا آنها فرصت بازی در این رقابت ها در فصل پیش رو را از دست بدهد اما نوری به اندازه ای جای پای خود را در "وِزِر اشتادیون" محکم کرد که این باشگاه قرارداد جدیدی با او امضا کرد.

 

ساندرو شوارتز؛ 38 ساله- ماینس

 

ساندرو شوارتز، سرمربی 38 ساله و جوان ماینتس از ابتدای این فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفته و امیدوار به جبران ناکامی ها و کسب رده ای بهتر از پانزدهمی فصل گذشته است.

  

رویکرد  جوانگرایی در بوندس‌لیگا حالا به بسیاری از تیم ها سرایت کرده و شوارتز نیز بعد از چند سال فعالیت در تیم رده های سنی پایین تر باشگاه ماینتس، حالا برای پست سرمربی گری تیم بزرگسالان نیز مورد اعتماد سران باشگاه قرار گرفته است.

 

شوارتز از سال 2009 و با پذیرش هدایت تیم ویسبدین وارد دنیای مربیگری شد و بعد از چند سال تجربه فعالیت در تیم های کم نام و نشان، حالا این شانس را دارد تا در سن 38 سالگی توانایی های خود در عرصه مربیگری را به اثبات برساند.

http://www.varzesh3.com/

/

/

/

/

/

/

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان  کارت ویزیت لایه باز بیمه پاسارگاد  کارت ویزیت بیمه پاسارگاد دانلود طرح لایه باز بیمه پاسارگاد  نقشه ایران دانلود نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران به تفکیک استانی نقشه ایران psd

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.