اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

تیم منتخب بهترین های سال ۹۷


برترین بازیکنان فوتبال ایران در ۱۲ ماه گذشته به تفکیک هر پست انتخاب شدند.


به گزارش "ورزش سه"، با پایان مسابقات باشگاهی داخلی و خارجی فوتبال، اعضای تحریریه و کارشناسان مجموعه "ورزش سه"، تیم منتخب بهترین‌های سال ۹۷ را انتخاب کردند که در این جمع سهم بازیکنان داخلی ۵ و لژیونرها ۶ نفر است.

  

 


علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سامان قدوس، علی علیپور و سردار آزمون ۱۱ بازیکنی هستند که با نظر کارشناسان و خبرنگاران ما برای حضور در تیم منتخب سال ۹۷ انتخاب شدند.


 




 


 


* دروازه‌بان


علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

سال ۹۷ بی‌تردید بهترین سال فوتبالی علیرضا بیرانوند بود؛ این گلر بلند قامت در ابتدای سال با پرسپولیس به قهرمانی در لیگ رسید و موفق به صعود از مرحله گروهی و سپس یک هشتم شد، اما شاید بتوان جام جهانی روسیه را نقطه عطف عملکرد او در سال ۹۷ قلمداد کرد؛ در دیدار ایران و مراکش، بیرانوند یک تنه دروازه ایران را حفظ کرد و دومین کلین‌شیت تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی را به ثبت رساند؛ در بازی با اسپانیا نیز او مقاومت جانانه‌ای داشت و چند توپ را از ایسکو، کاستا و... مهار کرد، اما سرانجام یک اشتباه موجب شد تا مهاجم اتلتیکومادرید دروازه‌اش را باز کند.


آخرین بازی جام جهانی محل درخشش فوق‌العاده بیرانوند بود؛ در حالی که او گل دیدنی را از کوارشما خورده بود، در نیمه دوم پنالتی رونالدو را مهار کرد تا بهترین فریم ایران از جام جهانی را ثبت کند؛ پس از آن، او در لیگ هجدهم ۱۱ کلین‌شیت ثبت کرد و در آسیا نیز ستاره تیمش بود؛ درخشش او مقابل السد در ورزشگاه آزادی و سیو ضربه سر ژاوی موجب شد تا پرسپولیس نخستین حضورش در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند؛ او در آغازین روزهای سال ۲۰۱۹ با تیم ملی به جام ملت‌های امارات رفت و در این رقابت‌ها هم مقابل رقبای آسیایی ایستادگی خوبی کرد و موفق شد در بازی با عمان پنالتی حریف را بگیرد، اما در دیدار با ژاپن ۳ گل خورد تا پرونده او و ایران در این رقابت‌ها بسته شود.


 




 



* مدافعان میانی


سیدجلال حسینی (پرسپولیس)

کاپیتان تیم پرسپولیس طی یک سال اخیر در هیچ تورنمنت ملی حضور نداشت، اما عملکرد او با سرخ پوشان در لیگ برتر و آسیا به شکلی بود که جزو بهترین‌های سال جای داشته باشد؛ سید جلال یکی از ستون‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ بود؛ او در دیدار با الجزیره، نقش «سوپرمن» را برای قرمزها ایفا کرد و در بازی با الدحیل نیز آغازگر بازگشت تاریخی تیمش شد.

حسینی در بازی نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان نیز تاثیرگذار ظاهر شد، اما نتوانست قهرمانی را برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان بیاورد؛ در مسابقات داخلی، پرسپولیس با او بهترین خط دفاع سال ۹۷ شد و موفق شد قهرمانی لیگ هفدهم و صدرنشینی در لیگ هجدهم را به دست آورد؛ نکته مهم این است که سیدجلال تمام این رقابت‌ها را در سن ۳۷ سالگی تجربه کرد؛ در واقع سید جلال در این سن و سال، شگفت‌انگیز ظاهر شده است.


 





مرتضی پورعلی‌گنجی (السد قطر- اوپن بلژیک- العربی قطر)

ستاره بابلی قلب دفاع تیم ملی که بعد از جام جهانی حضور در فوتبال اروپا را تجربه کرد و حالا با بازگشت به حوزه خلیج فارس پیراهن سرخ العربی قطر را بر تن می‌کند؛ اما درخشش او از جام جهانی روسیه شروع شد؛ جایی که پورعلی‌گنجی مهره ثابت کی‌روش در خط دفاعی محسوب می‌شد و با دو بازیکن مختلف اقدام به زوج سازی می‌کرد؛ در بازی اول مقابل مراکش روزبه چشمی در کنار وی بازی کرد و در مهار خط حمله خطرناک حریف بسیار موفق عمل کردند، اما در دو جدال تاریخی برابر اسپانیا و پرتغال سید مجید حسینی در کنار پورعلی گنجی قرار گرفت تا هر دو با ارائه نمایشی دلپذیر راهی فوتبال قاره سبز بشوند.

اما مصدومیت قبل از شروع جام ملت‌ها بدترین خبر ممکن برای پورعلی‌گنجی و کی‌روش بود؛ بازیکنی که تمام مسابقات تدارکاتی را از دست داد، اما با تلاش کادر پزشکی عصا را کنار گذاشت و برابر یمن و ویتنام مرد اول خط دفاعی یوزهای ایرانی لقب گرفت؛ شماره هشت تیم ملی در سه دیدار حساس بعدی برابر عمان، چین و ژاپن جزو دژ مستحکم دفاعی سرمربی پرتغالی بود تا باز هم به مانند جام جهانی یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی لقب بگیرد و اینگونه در ترکیب منتخب سال جای بگیرد.


 




 



* مدافعان کناری


وریا غفوری(استقلال)


تغییر پست‌های متوالی در سه ماهه اول مسابقات سال ۹۷ و شرایطی که برای وریا غفوری به وجود آورد که او در نهایت جام جهانی روسیه را از دست بدهد، اما این اتفاق تلخ نه تنها موجب پایین آمدن روحیه او نشد، بلکه انگیزه او را مضاعف کرد و مدافع راست تند و تیز و باهوش استقلال با شروع فصل جدید شایستگی‌های خود را بیش از پیش نشان داد و ثابت کرد که می‌توانست جزو مسافران به روسیه باشد.

وریا غفوری در معدود مسابقات لیگ هجدهم نیز بعضا به‌عنوان وینگر راست در ترکیب استقلال حضور داشته، اما او بیشتر در پست تخصصی خود که مدافع کناری است، به میدان رفته و روند رو به رشدی طی کرده که همین مسئله موجب شده عدم حضورش در ترکیب آبی پوشان همواره به چشم بیاید؛ غفوری با بازی‌های خوبی که در استقلال به نمایش گذاشت، مجددا به فهرست تیم ملی نیز بازگشت و در جام ملت‌های آسیا حضور داشت که بازی در دو مسابقه آخر مرحله گروهی برابر ویتنام و عراق، دو دیداری بود که او به میدان رفت؛ مسابقاتی که در آن دروازه ایران بسته مانده و بازی‌های کم‌نقصی از وریا غفوری به یاد گذاشته است تا او در کنار عملکرد درخشان ملی، جزو برترین‌های سال قرار بگیرد.


 




 


احسان حاج‌صفی (المپیاکوس یونان- تراکتورسازی)

یکی از شاگردان باوفای کارلوس کی‌روش در تیم ملی که به عنوان کاپیتان سوم یوزهای ایرانی در جام جهانی روسیه و جام ملت‌های آسیا شناخته می‌شد و لقب آچار فرانسه را برای این مربی پرتغالی بر روی دوش می‌کشید. از دفاع و هافبک چپ تا هافبک دفاعی همه پست‌هایی بود حاج صفی د

varzesh3.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.