اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

ویلموتس در ایران هازارد، کورتوآ، دی بروین و ... می‌خواهد!


سرمربی جدید تیم ملی ایران در زمان هدایت شیاطین سرخ شاگردان سرشناسی داشته است؛ بازیکنانی که اکنون ستاره‌های دنیا هستند.


به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش طی هشت سال حضور در تیم ملی ایران، نگاه ویژه‌ای به جوانان داشت و به مرور زمان نفرات کم سن و سال را به لیست و در ادامه به ترکیب تیمش اضافه کرد و با استمرار روی این موضوع، موجب شد تا جوانان ملی پوش زیادی تجربه بالایی کسب کنند و در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ به میدان بروند.


   




 


با رفتن کی‌روش از ایران، یکی از دغدغه بازیکنان تیم ملی و به ویژه جوانان این بود که آیا سرمربی آینده نیز همانند مرد پرتغالی به آنها نگاه جدی‌تری دارد یا صرفا نتیجه‌گیری و استفاده از قدیمی‌ها در دستور کار او است ولی با انتخابی که فدراسیون فوتبال انجام داده، به نظر می‌رسد جوانگرایی در تیم ملی بیش از پیش ادامه پیدا کند.


 


مارک ویلموتس که به‌عنوان جانشین کی‌روش در تیم ملی انتخاب شده و قرار است تا جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت ایران بنشیند، همواره توجه جدی به جوانان داشته و آنقدر به آنها بها داده تا ستاره شده و تبدیل به نفرات مثمر ثمری در تیم ملی و باشگاه خود شوند.


 


بلژیک، مهم‌ترین تیمی است که مارک ویلموتس هدایت آن را برعهده داشته و در دوران حضور در شیاطین سرخ با بازیکنان فوق‌العاده‌ای که اکنون ستاره‌های فوتبال دنیا هستند، کار کرده، طوری که اهالی فوتبال از آن دوران به‌عنوان نسل طلایی بلژیک یاد می‌کنند.


 


در زیر به نفراتی که با ویلموتس پیراهن تیم ملی بلژیک را بر تن کرده یا فرصت بازی بیشتری پیدا کردند و همچنین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و یورو ۲۰۱۶ فرانسه زیر نظر او به میدان رفتند، نگاهی می‌اندازیم؛ ستاره‌هایی که علی رغم بازی‌های چشم‌نواز و رقابت نزدیک با مدعیان، نتوانستند صاحب جام شوند.


 


۱- تیبو کورتوآ


با وجود اینکه دروازه‌بان کنونی رئال مادرید نخستین بازی ملی خود را در زمان سرمربیگری ژرژ لیکنز در سال ۲۰۱۱ برای تیم ملی بلژیک انجام داد، اما پس از روی کار آمدن مارک ویلموتس بود که او در میادین ملی بیشتری به میدان رفت و با نظر این سرمربی تبدیل به گلر شماره یک شیاطین سرخ در جام جهانی ۲۰۱۴ (هر ۵ مسابقه) و یورو ۲۰۱۶ (۵ بازی و ۳ کلین‌شیت) شد تا در ادامه جایگاه بهتری هم در تیم چلسی پیدا کند؛ البته او یک جنجال شخصی هم در آوریل ۲۰۱۳ با کوین دی بروین داشت و شرایطی پیش آمده بود که این دو بازیکن حاضر نبودند در کنار هم بازی کنند، اما در نهایت با میانجی‌گری ویلموتس این قائله خاتمه پیدا کرد.

www.varzesh3.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.