اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

اخبار ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی فوتبال را اینجاد دنبال کنید

خبر بد به مورینیو؛ قرار نیست نتیجه بگیری!



شاید بر خلاف تصور هواداران، سرمربی ها تاثیر کمتری نسبت به آنچه به نظر می رسد در نتیجه گیری دارند.



به گزارش "ورزش سه"، برای طرفداران تاتنهام هفته گذشته یک رویای عجیب بود. صبح روز 19 نوامبر، سرمربی این تیم همچنان مائوریسیو پوچتینو بود. سرمربی آرژانتینی همیشه مورد تحسین هواداران اسپرز قرار گرفته بود، زیرا تیم تحت رهبری وی تیمی متشکل از جوانان ارزان قیمت بود که به تیمی جهانی تبدیل شده و حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود و رئال مادرید هم همیشه سعی داشت پوچتینو را استخدام کند. اگرچه تاتنهام این فصل شروع ضعیفی داشت و به رده چهاردهم سقوط کرد، اما بیشتر هواداران انتظار داشتند که پوچتینو اوضاع را تغییر دهد.


 

  



 


اما چند روز بعد ژوزه مورینیو که با رقیب لندنی یعنی چلسی سه بار فاتح لیگ برتر شده بود، سرمربی تاتنهام شده بود. گرچه بیشتر دوران سرمربیگری مورینیو با موفقیت های بزرگی از جمله قهرمانی لیگ در چهار کشور مختلف و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا آغاز شده بود، اما معمولا به طرز جنجالی هم به پایان رسیده بود. تمایل وی برای بیگانگی با هواداران، بازیکنان و سرانجام مدیران در نهایت به "سندرم فصل سوم" منجر می شود و بیشتر هواداران منچستریونایتد وقتی یازده ماه پیش مورینیو از این تیم اخراج شد، احساس کردند از دست وی خلاص شده اند.


 


اما این گله ها خیلی زود و بعد از کسب اولین پیروزی مورینیو مقابل وستهام به تشویق تبدیل شد. تاتنهام از سال 2008 تا به حال فاتح هیچ جامی نشده و شاید منجی غیرمنتظره ای بتواند این روند را تغییر دهد. مورینیو قطعا اعتقاد دارد که قادر به انجام این کار خواهد بود. مردی که زمانی به خود "آقای خاص" لقب داده بود، پس از ناکامی در قهرمانی در لیگ با منچستر یونایتد گرچه بخشی از اعتبار خود را از دست داد، اما مثل همیشه با اعتماد به نفس باقی ماند. وی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود برای تاتنهام اینگونه گفت: من همیشه فروتن بودم، مشکل این است که شما هرگز این موضوع را درک نکرده اید.


 


اما نشریه اکونومیست اطلاعات 15 سال مسابقات لیگ برتر انگلیس، اسپانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا را جمع آوری کرده تا ارزش های مورینیو را مورد سنجش قرار دهد. یافته ها نشان می دهد معمولا بیشتر سرمربی هایی که در آخرین باشگاه خود موفق بوده اند در شغل بعدی نیز شانس موفقیت بالایی دارند. این الگو برای بیشتر هواداران فوتبال در تبیین ایده های غیرقابل توضیح و تصادفی تبدیل به بدعت می شود. هنگامی که تیم آنها برنده شده و یا در شرایطی غیرقابل پیش بینی مغلوب می شود، هواداران به دنبال یک دلیل ساده هستند و معمولا به سرمربی روی می آورند. به عنوان مثال در آنطرف لندن وقتی فصل قبل آرسنال 22 بازی بدون شکست را سپری کرد، اونای امری مورد تمجید هواداران قرار گرفت، اما حالا و بعد از افت این فصل توپچی ها و قرار گرفتن در رتبه هفتم، هواداران خواهان عزل سرمربی اسپانیایی هستند.

https://www.varzesh3.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.